Rädda nötterna i kampen mot prostatacancer

Rädda nötterna i kampen mot prostatacancer
För tredje året i rad är Orkla Confectionery & Snacks genom ett av bolagets populäraste varumärken, OLW, med och bidrar till att väcka uppmärksamhet kring prostatacancer. Det gör snacksbolaget genom sina nötter. Samtidigt är även över 800 matbutiker runt om i Sverige med och deltar i kampen.

–  Att vara en av huvudsamarbetspartnerna till Mustaschkampen är en självklarhet för oss. Vi tycker att det är viktigt att vara med och uppmärksamma kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, säger Frida Axelsson, kampanjchef, Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Mustaschkampen
Prostatacancerförbundet arrangerar Mustaschkampen för att skapa uppmärksamhet kring sjukdomen samt för att samla in pengar till forskning och opinionsbildning för en bättre vård. OLW är en av huvudsamarbetspartnerna till kampanjen som drar igång den första november och kommer att pågå året ut. Den blå mustaschen är symbolen för Mustaschkampen och pryder också OLW:s nötpåsar ute i butikerna. I samarbetet skänker Orkla Confectionery & Snacks 200 000 kronor till Fonden mot prostatacancer.

Emma Magnusson, kommunikatör Prostatacancerförbundet